Dossierverzoek
U heeft het recht om inzage te krijgen in uw dossier. Als u hiervan gebruik wilt maken, dan kunt u dat aangeven door het formulier voor dossierverzoeken in te vullen.
Wilt u gegevens laten wijzigen of verwijderen, bijvoorbeeld omdat ze niet kloppen of niet meer nodig zijn? Dan kunt u dat aangeven via het formulier. Ook heeft u het recht om gegevens die u zelf heeft aangeleverd, in elektronische vorm mee te nemen naar bijvoorbeeld een andere hulpverlenende organisatie (dit heet dataportabiliteit).
In bepaalde gevallen gebruiken we uw gegevens alleen met uw toestemming. Als dat zo is, kunt u die toestemming ook altijd weer intrekken. U hoeft daarvoor geen reden op te geven. Als u uw toestemming intrekt, stoppen wij met (dat deel van) het gebruik van uw gegevens. Dit kan in sommige gevallen invloed hebben op uw hulpverlening.
Na het controleren van uw identiteit reageren wij binnen één maand op uw verzoek. Is het verzoek complex of betreft het veel gegevens, dan mogen wij deze termijn met maximaal twee maanden verlengen. In dat geval stelt Stichting ATA u hiervan tijdig op de hoogte.